Úvod do hry

Nadchází věk meče a sekyry, věk vlčí. Nadchází čas Bílé zimy a Bílého světla, čas šílenství a nenávisti, TeddDeireádh — Čas konce. Svět zahyne v mrazu a neobrodí se, než s východem nového slunce…

vstba

Píše se rok 1272. Jeho Výsost Foltest, král Temerie, princ Soddenu, vládce Pontaru a Mahakamu, je mrtev, zavražděn rukou královraha. Temerie, klenot Severu, padla do rukou nilfgaardského císaře Emhyra var Emreis, Bílého plamene tančícího na mohylách svých nepřátel, a zatímco nad Wyzimou vlaje černá vlajka se zlatým sluncem, po praporech se stříbrnými liliemi šlape vojsko postupující dál na sever. Mezitím v Redánii vládne šílený král Radovid V., zvaný též Nemilosrdný, a jím posvěcený kult Věčného ohně začíná svůj krvavý hon na čarodějnice…

Princip hry

Zaklínač je textová online RPG hra na motivy knižní ságy Andrzeje Sapkowskiho a jimi inspirovanou navazující sérií PC her od studia CD Projekt. Jedná se o interaktivní hru založenou na psaní příspěvků do herního fóra, kdy hráči prostřednictvím svých fiktivních postav a interakcí mezi nimi společně vytváří příběh herního světa. Hra je volně zasazena do třetí války mezi Nilfgaardem a Severem, tedy do začátku děje PC hry Zaklínač 3: Divoký hon. 

Pro hru jsou určeny sekce Questy a Eventy a Volná hra. V sekci Questy a Eventy se hráči mohou účastnit vypravěčem vedených úkolů a výprav, na jejichž konci je čeká odměna ve formě bodů dovedností, díky kterým si mohou vylepšit schopnosti své postavy. Sekce Volná hra není zpravidla řízena vypravěčem a slouží pro „každodenní“ interakci mezi postavami. Pro mimoherní diskuzi slouží chat a komunitní sekce fóra.

Přispívání na fórum

Obecné zásady

  • V herní i neherní sekci platí pravidla slušného, přátelského chování. Kritika by měla být vždy přiměřená a především konstruktivní. Pozor: Obsah nevhodného charakteru může být bez varování smazán moderátorem fóra.
  • Na fóru se registrujte vždy jménem své postavy. Uživatelské jméno lze změnit v Uživatelském panelu -> Registrační údaje.
  • Do hry se zapojujte vždy až po oficiálním schválení postavy administrátorem nebo moderátorem.
  • Při hře vždy vyčkejte i na odpovědi všech ostatních spoluhráčů a zbytečně je nepředbíhejte.
  • Nová témata (nové úkoly) může v sekci Questy vypisovat pouze vypravěč. I hráči mohou v případě zájmu vést vlastní questy, ty však musí být nejprve odeslány na schválení vedení prostřednictvím sekce Žádosti.
  • Volná hra se vždy řídí informacemi v sekci „Dění ve světě“ na fóru. Herní den trvá 14 reálných dní a lze si jej představit tak, že první týden panuje den (od úsvitu do soumraku) a druhý týden noc (od soumraku do úsvitu). Délka herního roku se rovná reálnému roku, což znamená, že na jedno roční období připadá cca 6 herních dnů ve volné hře.
  • Ve volné hře je možné hrát pouze v již vytvořených lokacích. S nehráčskými postavami (NPC) popsanými v úvodním příspěvku lokace může každý hráč v rámci mezí libovolně nakládat, jejich role by však měla být vždy pouze okrajová (hostinský může donést pivo apod.).
  • Je možné hrát zároveň v questu i ve volné hře. Následky questu se ve volné hře promítnou vždy následující herní den po jeho konci. Ve volné hře není možné hrát ve dvou lokacích současně, stejně jako je možné v jednu chvíli hrát pouze v jednom questu.
  • Pokud si s něčím nevíte rady, neváhejte se obrátit na vedení hry prostřednictvím chatu, fóra pro hráčské dotazy či soukromě odesláním žádosti.

Pravidla herních příspěvků

  • Herní příspěvky je možné psát v 1. nebo 3. osobě, řeč se zpravidla označuje tučně (značka B nebo kód [b]“Mluva“[/b]), a myšlenky v kurzívě (i nebo [i]myšlenka[/i]). Pro přehlednost je možné řeč i myšlenky barevně označit, je však vhodné vyhnout se zbytečnému střídání barev. Mluví-li vaše postava cizím jazykem, nezapomeňte to v příspěvku poznamenat nebo celou promluvu označit (např. znaky: //, -, apod.).
  • Ve volné hře je vždy vhodné v příspěvku označit příchod a odchod vaší postavy (např. šipkami: >>, při přesunu mezi lokacemi můžete poznamenat, odkud vaše postava přichází nebo kam odchází). Při začátku hry v nový herní den je vhodné uvést, zda se k vám může kdokoliv připojit, nebo jestli máte domluvenou hru a čekáte na jiného hráče.
  • Mimoherní poznámku v herním příspěvku vždy pro přehlednost označujte pomocí tlačítka „MH“.
  • Dbejte na pravidlo tzv. „křišťálové stěny“ – ačkoliv vy jako hráč máte přístup do všech témat a tedy přehled o dění na celém fóru, vaše postava ví jen to, u čeho reálně byla nebo o čem jí ve hře někdo řekl.
  • Rozumně explicitní obsah 18+ je ve hře povolen, měl by však být vždy skrytý v rozkliknutelném spoileru (tlačítko „Spoiler“.)

Nepřítomnost

Pokud se delší dobu nebudete na fóru vyskytovat, připojte tuto informaci do svého podpisu (na fóru odkaz Uživatelský panel -> Podpis).

Pozor: Postavy, na které se jejich majitel bez ohlášené neaktivity nepřihlásí déle jak 3 měsíce, jsou přesunuty do archivu a jejich účty se označí jako neaktivní. Postavu je možné z archivu přesunout zpět na osobní žádost majitele účtu.

Nová postava ⇨


Průvodce hrou • Úvod do hry • Nová postava • Dovednosti a kostky • Magie • Alchymie • FAQ
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich