Úvod do hry

Nadchází věk meče a sekyry, věk vlčí. Nadchází čas Bílé zimy a Bílého světla, čas šílenství a nenávisti, TeddDeireádh — Čas konce. Svět zahyne v mrazu a neobrodí se, než s východem nového slunce…

vstba

Píše se rok 1272. Jeho Výsost Foltest, král Temerie, princ Soddenu, vládce Pontaru a Mahakamu, je mrtev, zavražděn rukou královraha. Temerie, klenot Severu, padla do rukou nilfgaardského císaře Emhyra var Emreis, Bílého plamene tančícího na mohylách svých nepřátel, a zatímco nad Wyzimou vlaje černá vlajka se zlatým sluncem, po praporech se stříbrnými liliemi šlape vojsko postupující dál na sever. Mezitím v Redánii vládne šílený král Radovid V., zvaný též Nemilosrdný, a jím posvěcený kult Věčného ohně začíná svůj krvavý hon na čarodějnice…
V současnosti panuje léto roku 1274. Události přecházející i již odehrané naleznete zde: Události a situace

Princip hry

Zaklínač je textová online RPG hra na motivy knižní ságy Andrzeje Sapkowskiho a jimi inspirovanou navazující sérií PC her od studia CD Projekt. Jedná se o interaktivní hru založenou na psaní příspěvků do herního fóra, kdy hráči prostřednictvím svých fiktivních postav a interakcí mezi nimi společně vytváří příběh herního světa. Hra je volně zasazena do třetí války mezi Nilfgaardem a Severem, tedy do začátku děje PC hry Zaklínač 3: Divoký hon. 

Pro hru jsou určeny sekce Questy a Eventy, Osobní hry a Volná hra. V sekci Questy a Eventy se hráči mohou účastnit vypravěčem vedených úkolů a výprav, na jejichž konci je čeká odměna ve formě bodů dovedností, díky kterým si mohou vylepšit schopnosti své postavy. Questy jsou menší (někdy až banální) zápletky, které může vést každý. Eventy pak představují důležité dění, které ovlivňuje celý náš herní svět a jsou vedeny výhradně členy vedení.

Sekce Volná hra není zpravidla řízena vypravěčem a slouží pro „každodenní“ interakci mezi postavami, nicméně i zde příležitostně pořádáme různé akce, na kterých si lze přijít k větším či menším odměnám – ať už předem ohlášené soutěže a oslavy, nebo nečekané zásahy shůry (inu, pokud se budete potulovat v nebezpečných lesích, možná Vám něco skočí za krk, etc.). V současnosti také existuje možnost pustit se po stopách příšer z naší malé vývěsky.

Takovým mezistupněm jsou pak Osobní hry, které se uskutečňují mimo volnou hru, nejsou však vedeny vypravěčem a zúčastnění hráči mohou hrát svým vlastním tempem. Pro mimoherní diskuzi slouží chat a komunitní sekce fóra.

Přispívání na fórum

Obecné zásady

  • V herní i neherní sekci platí pravidla slušného, přátelského chování. Kritika by měla být vždy přiměřená a především konstruktivní. Pozor: Obsah nevhodného charakteru může být bez varování smazán moderátorem fóra.
  • Na fóru se registrujte vždy jménem své postavy. Uživatelské jméno lze změnit v Uživatelském panelu -> Registrační údaje.
  • Do hry se zapojujte vždy až po oficiálním schválení postavy administrátorem nebo moderátorem.
  • Při hře vždy vyčkejte i na odpovědi všech ostatních spoluhráčů a zbytečně je nepředbíhejte, pokud se na tomto kroku předem nedomluvíte.
  • Nová témata (nové úkoly) může v sekci Questy vypisovat pouze vypravěč. I hráči mohou v případě zájmu vést vlastní questy, ty však musí být nejprve odeslány na schválení vedení prostřednictvím sekce Žádosti.
  • Volná hra se vždy řídí informacemi v sekci „Dění ve světě“ na fóru. Herní den trvá 14 reálných dní a lze si jej představit tak, že první týden panuje den (od úsvitu do soumraku) a druhý týden noc (od soumraku do úsvitu). Délka herního roku se rovná reálnému roku, což znamená, že na jedno roční období připadá cca 6 herních dnů ve volné hře.
  • Ve volné hře je možné hrát pouze v již vytvořených lokacích. S nehráčskými postavami (NPC) popsanými v úvodním příspěvku lokace může každý hráč v rámci mezí libovolně nakládat, jejich role by však měla být vždy pouze okrajová (hostinský může donést pivo apod.).
  • Je možné hrát zároveň v questu i ve volné hře. Následky questu se ve volné hře promítnou vždy následující herní den po jeho konci. Ve volné hře není možné hrát ve dvou lokacích současně, stejně jako je možné v jednu chvíli hrát pouze v jednom questu. V zásadě je nemožné hrát v Eventu a volné hře zároveň, pokud vypravěč neřekne jinak!
  • Pokud si s něčím nevíte rady, neváhejte se obrátit na vedení hry prostřednictvím chatu, fóra pro hráčské dotazy či soukromě odesláním žádosti.

Pravidla herních příspěvků

  • Herní příspěvky je možné psát v 1. nebo 3. osobě, řeč se zpravidla označuje tučně (značka B nebo kód [b]“Mluva“[/b]), a myšlenky v kurzívě (i nebo [i]myšlenka[/i]). Pro přehlednost je možné řeč i myšlenky barevně označit, je však vhodné vyhnout se zbytečnému střídání barev. Mluví-li vaše postava cizím jazykem, nezapomeňte to v příspěvku poznamenat nebo celou promluvu označit: „Obecná řeč“; -Skelligština-;  ☼Nilfgaardština☼; ~Starší mluva~; ^Trpasličtina^; {Zerrikánština}; »Ofirština«; ≈Hobitština≈ (u dalších jazyků si jejich první uživatel speciální znak zvolí sám a ten sem poté bude doplněn).
  • Ve volné hře je vždy vhodné v příspěvku označit příchod a odchod vaší postavy (např. šipkami: >>, při přesunu mezi lokacemi můžete poznamenat, odkud vaše postava přichází nebo kam odchází).
  • I v rámci jednotlivých lokací je dobré označit, kde přesně se vaše postava nachází (v hostinci tak třeba upřesníme, že postava sedí poblíž krbu nebo se nachází ve svém pokoji v druhém patře, etc.). Usnadňuje to orientaci a předchází zmatkům, a to především tehdy, když je v tématu opravdu živo (např. při příležitosti nějakého eventu).
  • Při začátku hry v nový herní den je vhodné uvést, zda se k vám může kdokoliv připojit, nebo jestli máte domluvenou hru a čekáte na jiného hráče.
  • Mimoherní poznámku v herním příspěvku vždy pro přehlednost označujte pomocí tlačítka „MH“.
  • Dbejte na pravidlo tzv. „křišťálové stěny“ – ačkoliv vy jako hráč máte přístup do všech témat a tedy přehled o dění na celém fóru, vaše postava ví jen to, u čeho reálně byla nebo o čem jí ve hře někdo řekl.
  • Rozumně explicitní obsah 18+ je ve hře povolen, měl by však být vždy skrytý v rozkliknutelném spoileru (tlačítko „Spoiler“.)

Nepřítomnost

Pokud se delší dobu nebudete na fóru vyskytovat, připojte tuto informaci do svého podpisu (na fóru odkaz Uživatelský panel -> Podpis). Pokud se účastníte vypravěčem vedeného dění, je dobré také napsat přímo PJovi.

Pozor: Postavy, na které se jejich majitel bez ohlášené neaktivity nepřihlásí déle jak 3 měsíce, jsou přesunuty do archivu a jejich účty se označí jako neaktivní. Postavu je možné z archivu přesunout zpět na osobní žádost majitele účtu.

Mažou se také neschválené karty, které zůstávají déle než měsíc bez úpravy! A účty bez karet, na které se 3 měsíce nikdo nepřihlásil.

Nová postava ⇨


Průvodce hrou • Úvod do hry • Nová postava • Dovednosti a kostky • Magie • AlchymieBestiář • FAQ

 

„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich